Dagboek: Vakantie in Edinburgh

Geplaatst op 19 maart 2018 door Emmy in Persoonlijk / 3 Comments

Afgelopen week heb ik een aantal dagen heerlijk doorgebracht in de Schotse hoofdstad Edinburgh. Het was fantastisch en ik zal zowel in dit dagboek als in een aparte blogpost het een en ander uitlichten. Verder las ik op vakantie ook lekker veel boeken.

Uiteindelijk koos ik er toch voor mijn ebook eerst uit te lezen.

Omg so pretteeeeh

Maandag

Onze aankomst in Edinburgh was op zondag en die dag deden we ook niet heel erg veel behalve het hotel verkennen, door Old Town slenteren en winkelen in Princes Street. We wilden op tijd naar bed voor het grote avontuur op maandag; een tour door de High Lands.

Schotland is – heel kort door de bocht gezegd – opgedeeld in Low Lands en High Lands. Deze laatste wilde ik altijd al eens bezoeken, dus ik had vooraf gezocht naar excursiemogelijkheden. Wij vonden uiteindelijk een toffe dagtour met Timberbush, waarin we een aantal plekken zouden bezoeken en tevens een tal van highlights zouden zien. Veel voor een dag, maar het helemaal waard. In mijn andere blogpost zal ik er nog meer over kwijt. Om 8 uur vertrokken we met een groep van 47 en nerdy gids Laura naar de Hooglanden. We zagen kastelen, prachtige landschappen, bekende (film) locaties en historische hoogtepunten. En Loch Ness. We gingen met een boot het meer op en dat was een bijzondere ervaring. Uitgeput maar dik tevreden kwamen we ’s avonds weer aan in Edinburgh. We sliepen trouwens in een IBIS hotel, aan Hunter Square. Dit ligt echt aan de Royal Mile en dat was ideaal.

Dinsdag

Op dinsdag sliepen we uit. Nou ja, Rob dan. Ik was gewoon om 6 uur wakker en ik besloot gewoon wat te gaan lezen. Vandaag bezochten we onder andere het kasteel en nog een paar toffe locaties. ’s Middags deden we rustig aan, omdat we ’s avonds een ghost tour zouden doen. We hadden een andere gids dan de vorige keer, maar ook deze deed het erg goed. Helaas zijn er dit keer minder spannende dingen gebeurd. Jammmerrrrrrr.

Deze mocktail was echt heerlijk!

In Londen lukte het me niet een scone te eten, maar in Edinburgh gelukkig wel. Echt, ultiem genot.

Woensdag

Vandaag bezochten we een aantal musea. het Writers Museum, De National Gallery, de St Giles, the National Museum, de begraafplaats… Mijn hoofd duizelde er op een gegeven moment van. Ik wilde eigenlijk ook nog naar Arthur’s Seat, maar dat is er niet meer van gekomen. Ook hebben we vandaag genoten van een lunch bij The Elephant House, waar JK Rowling, veel heeft geschreven.

Lekker lezen!

En thee drinken.

En kunst kijken.

En een ander soort kunst kijken…

Donderdag

Alweer onze laatste dag. Meh. Het voelt zo gek om weer naar huis te gaan.. Ik miste Edinburgh echt meteen! Maar voor we naar huis vlogen, hebben we de bus gepakt naar de dierentuin. Ook daar zal ik meer over schrijven in de blogpost. Het was leuk om te zien, omdat er echt dieren waren die we nog nooit gezien hadden, maar het was ook regenachtig en koud, waardoor veel dieren zich niet lieten zien. En de heuvels.. wow. Ik ben een halve berggeit nu.

Rond half 11 waren we weer thuis in Nederland en ben ik vrijwel meteen naar bed gegaan, want morgen begint alle drukte weer…

Vrijdag

Zo gek om direct na je vakantie weer aan de slag te gaan! Om 9 uur zit ik weer op de werkvloer in de mediatheek. Ik heb er ook echt wel weer zin in hoor, omdat ik op deze manier jongeren echt in aanraking kan brengen met boeken. Vandaag is het een 45-minuten rooster, dus alles is wat rommeliger. De dag vliegt echt voorbij en als ik op de klok kijk, is het alweer tijd. DAMN. Er waren zo veel kleine dingetjes om te regelen vandaag dat de tijd voorbij vloog.

Thuis pak ik snel mijn koffer in voor het YA event in Helmond, bij de Ganzenveer. Het is een erg gezellige en ook drukbezochte avond waar ik een paar kaarsen heb verkocht. Blij! Rond 11 uur ben ik thuis.

Zaterdag

Vandaag ben ik vrij maar ik heb mega koppijn en dat is klote. Ik pak vandaag de Marissa Meyer boxen in en verstuur ze. Ook pak ik alvast alles in voor dinsdag. Ik moet vet veel meenemen dus ik knijp hem nu al. Help. ’s Middags lees ik wat en blog ik wat, maar ik kom niet echt vooruit zoals ik wil. ’s Avonds val ik een beetje in een WIDM gat, maar gelukkig hebben we Agents of SHIELD om het op te vangen. Deze serie is leuker dan ik had verwacht!

Inpakkennnnn

En foto’s maken.

Zondag

Vandaag heb ik nog steeds een beetje hoofdpijn, dus ik doe ’s morgens rustig aan. ’s Middags hebben we namelijk een verjaardag. Ik poets en blog en maakt een ontbijtje.. Dat soort dingen. Daarna gaan we richting Veenendaal; lekker lezen in de trein.

Nieuwe boeken

In Edinburgh kocht ik vier boeken, voor mijn doen dus erg netjes! Op een of andere manier zag ik niet heel veel waarvan ik dacht: moet ik nu hebben!!! En dus nam ik alleen datgeen mee waarvan ik dacht: yes! Ik kocht op dag één: Skythe en Wicked Deep en later Witchborn, welke ik al meerdere keren in mijn hand had gehad in Londen. Dankzij mijn lieve man liep ik op woensdag ook nog eens de boekhandel uit met Obsidio. Ze hadden ze niet in de winkel staan, maar wel al in een doos achter. Ook kocht ik een boxset met de eerste twee seizoenen van Outlander.

Thuis heb ik geen boeken meer gekocht of gekregen. #goedvoormijntbr

Gelezen

Op vakantie lees ik altijd lekker veel. Op een of andere manier vind ik het dan zo relax om in een boek te duiken; ik voel namelijk helemaal geen schuldgevoel wanneer ik een boek opensla.

Allereerst las ik Finnekin of the Rock, een boek waar ik al een tijd naar uitkeek. Vervolgens dook ik in Spellbook of the Lost and Found. Daarna in Wicked Deep, welke veel stemmen kreeg op de poll op instagram. Daarna begon ik in het net gekochte Obsidio en vervolgens had ik precies voor ik weer in Den Bosch was, The Wish Granter uit.

De rest van de week is voor Bloed & Beenderen en rereads van Alter Ego en Angelfall. Fijne boeken! Angelfall krijg ik in ieder geval uit… Een heel prettige leesweek dus!

Blogposts

Aankomende week is een week vol afspraken en andere dingen. Werken, events, dat soort dingen. Ik hoop vooral ook weer lekker te kunnen lezen en ook lekker te kunnen bloggen.

Tags: , , ,

Divider

3 responses to “Dagboek: Vakantie in Edinburgh

1. Edinburgh, gaaf! Daar moet ik ooit echt nog naartoe.
    En wow, al 50 boeken. Ach, waarom ben ik ook nog verbaasd haha. 😀
    Volgens mij komt er echt een blogbom aan over Bloed & beenderen. Ik ben errrrrrrrg benieuwd.

2. Eddinburgh lijkt me echt heel fijn om te bezoeken. Meteen na thuiskomst een werkdag én event lijkt me dan weer minder leuk. Ok, zo’n evenement is natuurlijk heel tof maar ik vermoed dat je na zo’n vakantie wel doodop zal geweest zijn. Ik heb een beetje schrik voor hoe ik ga thuiskomen na vijf dagen Londen en heb heel bewust de week nadien helemaal vrij gehouden. Buiten één keer boodschappen doen en elke avond koken ga ik die week waarschijnlijk niets (kunnen) doen.