Mini recensies #28De rest van ons leven door Els Beerten
Uitgever: Querido | Maart 2022
Genres: Historische fictie, Young Adult
Aantal pagina's: 301
ISBN: 9789045127361
Source: Gekregen
three-half-stars

Fredo Santoro migreert als kleine jongen van Italië naar Engeland. Daar groeit hij op in een warme Italiaanse gemeenschap van kappers en ijsverkopers, tot de Tweede Wereldoorlog uitbreekt en Mussolini de kant van de Nazi’s kiest. Italianen worden in Engeland plots verdacht en de regering geeft opdracht alle mannen te deporteren. Fredo verstopt zich en ontsnapt aan de razzia’s, maar zijn vader?

Een verhaal over groeien, met alles wat daarbij hoort: missen, zoeken, een thuis vinden.

Ik had nog nooit wat van Els Beerten gelezen, maar ik was positief verrast. Ik had het boek ooit gekregen, maar niet echt meer naar omgekeken. En dat terwijl dit boek echt prima bruikbaar is in het onderwijs! Het gaat over de oorlog, over cultuur en over opgroeien.

Het heartstopper jaarboek

Mini recensies #28Het Heartstopper jaarboek door Alice Oseman
Ook door deze auteur: Solitaire
Uitgever: Van Goor | Oktober 2022
Genres: Graphic Novel, Young Adult
Aantal pagina's: 160
ISBN: 9789000383344
Source: Bibliotheek

Een musthave voor alle Heartstopper liefhebbers en fans van de Netflix-serie!

Dit prachtige full colourboek is speciaal voor alle fans van de succesvolle Heartstopper-serie — en als je nog geen fan was, dan word je het nu wel! Boordevol bonusmateriaal, zoals niet eerder gepubliceerde illustraties en exclusieve minicomics, een terugblik naar prachtig Heartstopper-artwork, trivia en alle ins & outs van het creatieve proces van Alice Oseman, en dat allemaal verteld door de cartoonversie van de auteur zelf! Heartstopper gaat over liefde, vriendschap, loyaliteit en mentale aandoeningen. Het bevat alle kleine verhalen van het leven van Nick en Charlie, die tot ieders verbeelding spreken.

Wie is er nu niet dol op Heartstopper? Ik wel! Dus ik wilde het jaarboek ook graag lezen en bekijken. De bieb kreeg hem binnen dus ik heb hem meteen zelf gepakt. Het is een boek vol toffe extraatjes en weer hele leuke tekeningen.

De kristallengids

Mini recensies #28De kristallengids door Judy Hall
Uitgever: Veltman Uitgevers | Juli 2005
Genres: Non-fictie
Aantal pagina's: 400
ISBN: 9789059203389
two-half-stars

De meest complete gids over kristallen! Dit boek beschrijft alle belangrijke kristallen die op dit moment verkrijgbaar zijn, inclusief de vele minder bekende, onlangs ontdekte exemplaren. In deze prachtig geïllustreerde gids worden de vormen, kleuren en toepassingen van meer dan 200 kristallen beschreven. In het gedeelte met beschrijvingen kunt u een bekend kristal meteen vinden of een onbekend kristal gemakkelijk identificeren. De beschrijvingen omvatten de praktische en esoterische kenmerken van elk kristal, inclusief de spirituele, geestelijke, psychische, emotionele en fysieke eigenschappen; tevens wordt het gebruik bij kristalgenezing vermeld. Al met al is dit een onmisbaar naslagwerk voor alle liefhebbers van kristallen dat traditionele en eigentijdse kennis van kristallen bevat, gebaseerd op de ervaring die de auteur in ruim dertig jaar heeft opgebouwd.

Deze kreeg ik voor sinterklaas en wilde ik al erg lang hebben. Ik vind deze reeks met boeken namelijk heel praktisch vanwege het formaat en ik verwachtte dat er veel stenen besproken zouden worden. Er staan veel stenen in, maar vooral gericht op de edelsteentherapie toepassing. Ik miste de magie én de wetenschappelijke elementen soms een beetje. Ook klopte niet alles wat er stond. Maar verder: fijne bundel!

Tags: , , ,