Uitgever: Bantam Press | Januari 2022
Genres: Roman
Aantal pagina's: 320
ISBN: 9781787636392
Uitgave: Hardcover
Goodreads
On the wheel of fortune, who will emerge on top... and who will die?
When Ann Stilwell arrives in New York City, she hopes to spend her summer working as a curatorial associate at the Metropolitan Museum of Art. Instead, she finds herself assigned to The Cloisters, a gothic museum and garden renowned for its collection of medieval and Renaissance art.
There she is drawn into a small circle of charismatic but enigmatic researchers, including Patrick Roland, the museum's mercurial curator who specializes in the history of tarot; Rachel Mondray, Patrick's beautiful curatorial associate and sometime muse; and Leo Bitburg, the gardener who nurtures the museum's precious collection of medicinal and poison plants.
Relieved to have left her troubled past in rural Washington behind her, Ann longs for the approbation of her colleagues and peers and is happy to indulge their more outlandish theories, only to find that their fascination with fortune-telling runs deeper than academic obsession. Patrick is determined to prove that ancient divination holds the key to the foretelling of the future. And when Ann stumbles across a breakthrough in the form of a mysterious and previously-believed lost deck of 15th-century Italian tarot cards, she finds herself at the centre of a dangerous game of power, toxic friendship and ambition.
Then there is an unexpected and devastating death, and suddenly everyone becomes a suspect. As the game being played within the Cloisters spirals out of control, Ann must decide if the tarot cards can not only teach her about the past, but also about her future.
Ik kocht The Cloisters een aantal maanden geleden omdat het boek me heel tof leek, maar ook omdat ik de vormgeving van het boek gewoonweg prachtig vond. Een week later hoorde ik dat er ook een vertaling was. Oeps. Nadat ik Duivelsvlucht las had ik zin in nog meer dark academia, dus besloot ik dit boek eindelijk eens op te pakken.
The Cloisters was anders dan ik had verwacht, maar eigenlijk ben ik op een positieve manier verrast. Ik heb me namelijk erg vermaakt met het lezen. Ik vond de hoofdpersoon interessant, de toxic vriendschap was goed uitgewerkt en het moordmysterie was niet perse een mysterie, wel meeslepend.
Voor mij was de dader vanaf de gebeurtenis overduidelijk en bood het verhaal op dat vlak niet perse iets verrassends. Toch vond ik dat niet storend, omdat ik de onderlinge relatie tussen de personages (en het decor van tarotkaarten) erg interessant vond.
En hoewel ik zeg dat ik Ann interessant vond, waren er wel een paar punten die ik minder vond. Zo vond ik haar weinig emotie tonen met betrekking tot wat haar overkomt en vond ik haar qua persoonlijkheid weinig groeien.
Waarom heb ik dan toch zoveel van The Cloisters genoten? Het gaat over (kunst)geschiedenis en tarot en daar ben ik sowieso een grote sucker voor. Daarnaast vond ik de setting van het museum, de mysteries van de Renaissance en de link met oude Universiteiten erg tot de verbeelding spreken.
Ik werd gewoon erg blij van dit boek. De recensies op Goodreads zijn behoorlijk kritisch, maar ik heb juist enorm genoten van de setting en de verhaallijn. Tijdens het lezen waande ik me in de gangen van het museum.
Geef een reactie