Mini recensies #7

Geplaatst op 26 mei 2020 door Emmy in Boeken, Recensie / 0 Comments

Ik heb de laatste tijd best wel aardig wat boeken gelezen, ondanks de grote veranderingen in mijn leven! Elke dag een blogpost schrijven lukt mij zeker nog niet en ik heb ook niet bij elk boek de puf om een hele recensie te schrijven. Daarom heb ik weer drie mini recensies voor jullie!

Crazy Cat Lady

Mini recensies #7Crazy Cat Lady | April 2020
Genres: Graphic Novel
Aantal pagina's: 108
ISBN: 9789045325248

Crazy Cat Lady (zelfstandig naamwoord): Een erenaam voor mensen die weten dat katten te gek zijn.
Word je regelmatig wakker bedekt met kattenhaar? Staat er een kat op de meeste foto's op je telefoon? Blijf je meer en meer katten verzamelen - en blijf je op vrijdagavond thuis om met ze te knuffelen? Dan is dat boek voor jou een feest van herkenning! 'Crazy Cat Lady' is een vrolijk geïllustreerde samenvatting van het leven als kattenvrouwtje en bevat onbeschaamde motto's, flowcharts en leuke weetjes. Het is een liefdevol eerbetoon aan katten en de toffe vrouwen die van ze houden

Crazy Cat Lady is geïllustreerd door een oud klasgenootje van mij en voor het eerst uitgegeven in Amerika. Nu is de vertaling verschenen! Agnes heeft na een project haar dubbelganger ontmoet en naast dat ze op elkaar lijken, delen ze ook een liefde voor katten. Crazy Cat Lady is vrolijk en kleurrijk geillustreerd en ook nog eens herkenbaar voor elke kattenmama! Achterin zaten ook nog eens stickers, wat het alleen maar beter maakte!

Orphan X

Mini recensies #7Orphan X Uitgever: A.W. Bruna | September 2016
Genres: Thriller
Aantal pagina's: 392
ISBN: 9789400507388
two-stars

Hij is een mythische figuur, een man wiens naam alleen maar wordt gefluisterd. De Nowhere Man.
Er wordt beweerd dat hij alles zal doen om je te beschermen als je om zijn hulp vraagt en dat hij nooit faalt. Maar de Nowhere Man is geen sprookje, hij is echt...

Evan Smoak zet zijn aanzienlijke persoonlijke vaardigheden en mogelijkheden in om hen te helpen die zich tot niemand anders kunnen wenden. Als kind werd hij geselecteerd voor het Orphan-project, een officieel niet bestaand trainingsprogramma binnen de geheime dienst. De Orphans werden opgeleid tot de beste geheim agenten ter wereld en de allerbeste onder hen was Orphan X: Evan Smoak.
Maar op een dag verdween Evan in het niets.

Orphan X stond echt al een paar jaar in mijn kast. Ik ontmoette de auteur eens tijdens een bloggersmeet van de uitgever en het klonk heel vet. Als een soort van superheldenboek. Maar het viel me enigszins tegen. Het was een soort actiefilm in boekvorm. Ik hou niet zo van actiefilms, omdat de sensatie vaak belangrijker is dan het verhaal. Sommige stukken vond ik interessant en spannend, maar het ging zo nu en dan echt van hak op de tak en dat vond ik niet prettig. Het was vooral een flinke dosis testosteron.

Red Sister

Mini recensies #7Red Sister door Mark Lawrence
Ook door deze auteur: Prins der Wrake
| April 2018
Genres: Fantasy
Aantal pagina's: 516
ISBN: 9780008152321
two-stars

"I was born for killing - the gods made me to ruin"

At the Convent of Sweet Mercy young girls are raised to be killers. In a few the old bloods show, gifting talents rarely seen since the tribes beached their ships on Abeth. Sweet Mercy hones its novices' skills to deadly effect: it takes ten years to educate a Red Sister in the ways of blade and fist.

But even the mistresses of sword and shadow don't truly understand what they have purchased when Nona Grey is brought to their halls as a bloodstained child of eight, falsely accused of murder: guilty of worse.

Red Sister zette ik ooit op mijn verlanglijstje omdat de omschrijving vet klonk en de auteur toch een bekende naam is in de fantasywereld. Toch viel het boek me tegen: het was standaard fantasy met een ontzettende Mary Sue als hoofdpersoon. Mijn man heeft het boek na me gelezen en we deelde de mening dat het vet raar was dat de hoofdpersonages zo jong waren, aangezien ze zich gedroegen als jong-volwassenen en dat de verschillende rassen amper toegevoegde waarde hadden. Dit boek had een hoog special snowflake gehalte en hoewel het best vlot las, boeide me het niet veel. Als je echt een tof boek over vrouwelijke assassins wilt lezen, lees dan Nimmernacht.

Tags: , ,