Geplaatst op 25 november 2017 door Emmy in Boeken, Recensie / 4 Comments

F*CK-it list book – Jacob & HaverF*ck-it list book door Jacob & Haver
Ook door deze auteur: F*ck-it list book voor koppels
Uitgever: ImageBooks | Augustus 2017
Genres: Non-fictie
Aantal pagina's: 80
ISBN: 9789463332019

Moet jij ook zoveel? Sociaal wenselijk zijn en doen, aan je carrière werken, sporten, appjes beantwoorden - want die blauwe vinkjes - en op je voeding letten. En leg jij ook vaak verantwoording af terwijl je dat eigenlijk niet zou willen? En hoe is het met je bucket list, nog steeds veel dromen niet kunnen afstrepen?

De hoogste tijd dus om je F*ck it list op te stellen. Een lijst met dingen om vooral lekker niet te doen. Of juist wel te doen, maar waar je dan energie van krijgt. Dus skip ook die saaie verjaardag waar je zo tegenop ziet en ga eens lekker zonder make-up de deur uit. F*ck it! Trek die fles wijn op maandag open en zeg je sportschoolabonnement op; anders betaal je ook maar voor niets. En wist je dat je ook alleen voor jezelf koffie kan halen en dit niet perse voor de hele afdeling hoeft te doen? En de hele dag Netflixen is totaal geen probleem, morgen weer een nieuwe dag. Toch? F*ck it! Doe minder, geniet meer!

Auteurs: Jacob & Haver; de bedenkers van o.a. Make that the cat wise

Het F*ck it list-boek; nu al het leukste cadeauboek voor Sint, Kerst en de rest van het jaar!

Toen ik de vraag kreeg of ik interesse had om het F*CK-it list book van Jacob & Haver te lezen en te recenseren, moest ik eerst even opzoeken waar het boek over zou gaan en wie de makers waren. Het klonk als een grappig boek, dus ik besloot toe te stemmen. Ik was echter wel een beetje bang dat het van die flauwe humor zou zijn waar ik zelf niet van hou. Spoiler: F*CK-it list book is hilarisch grappig. Flauw, maar op een goed op smaak gebrachte manier.

Heb jij ook zo veel dingen die je maar ‘moet’? Naar die ene verjaardag… Altijd maar overwerken omdat het werk anders niet af komt… Of altijd maar proberen om door iedereen leuk gevonden te worden. F*ck it, daar zijn we klaar mee. Het F*CK-it list book helpt je om dingen los te laten en om jezelf op de eerste plaats te zetten. Doe maar normaal, dat is goed genoeg.

Ik ben onzeker. Ik heb altijd het idee dat het niet goed genoeg is; ik niet, mijn werk niet, mijn prestaties niet..Dat soort dingen. Ik moet vanalles van mezelf; door iedereen leuk gevonden worden, zo veel mogelijk mensen te vriend houden en vooral mezelf op de tweede plaats zetten. Wat dat betreft kwam het F*CK-it list book echt op het ideale moment, want de laatste tijd heb ik best wel eens met mezelf in de knoop gezeten. En daar kan dit boek je bij helpen.

Het is een bijzonder boek. Het zegt niet wat je moet doen, maar geeft opties van dingen die je zou kunnen doen (of juist totaal niet). Het is een afvinkboek opgesplitst in een aantal thema’s. Het grappige, ze zeggen f*ck de bucketlist, maar je mag wel dingen afstrepen. En ik denk oprecht dat ik dingen in dit boek wil gaan afstrepen en invullen. Want dingen loslaten en bepaalde zaken in het leven minder star vasthouden is echt iets wat ik wil leren en hoe beter dan op deze hilarische manier. Oké, ik geef toe; soms is het wel erg flauw. Maar het zet je daardoor wel op (pijnlijke) manier aan het denken.

Dit boek is echt een aanrader als je met onzekerheid kampt. Het boek weet namelijk op humoristische wijze de vinger op de wond te leggen en dat maakt het realistisch. Het is geen zelfhulp boek, maar drukt je wel zo nu en dan met je neus hard op de feiten. Gelukkig had ik de tranen van het lachen al over mijn wangen lopen.

F*CK-it list book is hysterisch grappig, maar tegelijkertijd drukte het me met de neus op de feiten; ik moet niet alles.

Ik denk dat F*CK-it list book mij zeker kan helpen om wat relaxter in het leven te staan. Er zaten echt punten in die ik zou kunnen toepassen en betrekking hebben op mijn leven. Ik denk dat veel mensen er wat aan kunnen hebben én met deze prijs is het een ideaal decembercadeautje. Grappig én zinvol.

Tags: , , ,

4 responses to “F*CK-it list book – Jacob & Haver

1. Dat van die zondagavond klopt ergens wel. Veel mensen beginnen na het avondeten op zondag al zorgen te maken over maandag. Dat duurt dan nog een avond en een nacht… Wat ik op maandagochtend moet doen, kan ik toch niet doen op zondagavond. Dit boek kan helpen relativeren, maar stimuleert ook omdenken. Ook wel leuk voor Dayzero 🙂

2. Jeroen

Wat een leuke recensie. Lijkt me een erg grappig boek. Eerlijk is eerlijk: een bucket list creëert vaak meer stress en onrust; want het zijn vaak onrealistische dromen. Laten we eens genieten van wat de dag brengt en minder doen, zodat we meer tijd over houden. Lijkt me geweldig. Super leuk om te zien, ik ga ‘m halen 😀